fredag 24. januar 2014

Quinoa-kaker

Da jeg startet denne bloggen var det med intensjon om å lage en blogg om fornuftig, glutenfri hverdagsmat. 

Ser at jeg har gått i søtsak-grøfta de siste innleggene mine, så her kommer en liten middags-ekstra! (Pluss at jeg trenger skrive ned før jeg glemmer det, for dette ble kjempegodt!)


Jeg tok litt i da jeg målte opp quinoa til middagen i går.. Så jeg hadde en god rest som måtte brukes opp i dag, ca 4-5 dl ferdig kokt quinoa.

Jeg tok sånn ca; 

4-5 dl kokt quinoa
3 egg
1 gulrot, raspet
1/2 glass fetaost
1/2 pastinakk (revet)
En rød løk, hakket
Hvitløk etter smak (ca 2 fedd for meg) finhakket
Tuppen på en selerirot, finhakket(kan sløyfes)
Litt salt og pepper



Bland alt, du skal ha nok egg i til å få en skikkelig DEIG av det, hvis ikke blir de fort  fillete. Legg små "kaker" i stekepannen og trykk dem litt flate med stekespaden. 

Stek i middels til varm panne i godt med smør. Server enten som en vegetarisk hovedrett, eller som siderett til noe annet. Smakte fortreffelig med bacon til! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar